Log på facebook Kontakt Pressemeddelelser og medier Samarbejdspartnere Service og reklamation Om DC
Viser 1-1 af 1


Fakta
Man siger, at tal er taknemmelige, og at statistik derfor skal tages med forbehold. Men hvad med udsagn og påstande, som ofte er endnu svarere at efterprøve? Der foregår i den store verden en intens diskussion af, hvad fakta overhovedet er, og begrebet ”alternative fakta” er kommet til.

Nemmere bliver det ikke, nar bade informationsmængden og antallet af informationskilder nærmest er eksploderet. Hvad kan man efterhånden stole pa og agere ud fra? I cykelbranchen vil vi gerne basere vores strategi og markedsindsats pa noget, der holder vand, for ellers rammer vi ved siden af. I en nyligt foretaget markedsundersøgelse om det danske cykelmarked findes nogle klare svar og tendenser. En meget vigtig pointe i undersøgelsen er, at der pa 5 ar er sket en firedobling af det antal forbrugere, der forventer at købe cykel pa internettet hos en forhandler. Det er naturligvis positivt, at såvel cykelhandleren som faghandlens webshop har en høj status, men en firedobling kan det nu passe? Ja det kan det: For det første er undersøgelsen foretaget af et anerkendt analyseinstitut. For det andet er besvarelserne i undersøgelsen indhentet hos en repræsentativ del af befolkningen. For det tredje understøttes konklusionen af en analyse fra banken Spar Nord og tal fra organisationen Dansk Industri: Godt nok har der varet en lille fremgang i detailhandlen det seneste ar, men dette er intet at regne i forhold til fremgangen i nethandlen, og slet ikke i forhold til den grænseoverskridende nethandel. Samtidig viser undersøgelserne, at forbrugerne i højere grad lægger vagt pa oplevelser og pa den måde ændrer forbrugsmønster. Hvad er det så, vi skal gore som branche? Vi skal basere os pa fakta og indrette vores hverdag i overensstemmelse med det, der efterspørges. Ja selvfølgelig, men det er ofte nemmere sagt end gjort. Et skridt pa vejen er at indrette sin strategi i forhold til den nævnte markedsundersøgelses resultater, som kan læses længere inde i bladet. Indsatsen skal naturligvis foretages med skyldig hensyntagen til ens egne erfaringer i forhold til kundegrundlag, sortiment, handlemonster og sa videre, men en ting ligger fast: En velfungerende webshop er et must. Det er fakta.

Skrevet 6/7-2017 kl 09.03